8 of GSE(Global Studies in English major) students from HJU are in the Wesleyan College in Georgia, USA for studying abroad.
Please enjoy our life in America!!

広島女学院大学GSEメジャーから8人の学生がアメリカのWesleyan Collegeに留学中です。
このブログで私たちのアメリカでの生活をご紹介します!

Wednesday, October 2, 2013

HJU Peace and Leadership Summer Seminar Reunion Dinner Party!

On the 28th of September (Saturday), the GSE girls went to a little cabin out in the Wesleyan Campus forest to have a reunion dinner party with Allison Pope, Dr. Rhoades and Dr. Huber. This reunion was for the HJU Peace and Leadership Summer Seminar of last year, where people from different countries came together and went to Thailand or India.
928()

Wesleyan CollegeHuber先生とRhoades先生が、私たちをディナー・パーティーに招待してくださいました。去年のSummer Seminar参加者が キャンパスの奥にある山荘に再集結しました。


The following picture shows who came to the dinner party. 


When we arrived, dinner was not yet ready so Dr. Rhoades took us on a short 20 minute tour around the trail of the forest. There, he showed us the oldest tree ever in the forest. The reason why there is a huge hole in it is because lightening struck it a while ago. With the help of Dr. Huber's dogs (Freeda and Zeezoo), we safely arrived back to the cabin. 
Huber先生が夕食を作ってくださっている間に、Rhoades先生が 私たちに森を案内してくれました。先生は、しばらく歩いた先にある 森で一番樹齢の多い木をみせてくれました。 























Dinner was delicious, thanks to Dr. Rhoades and Dr. Huber for making it. During dinner, we all looked back on our experiences we all had at the Seminar last year. We each talked about our funny, sad, and exciting stories.
Rhoades先生とHuber先生のおかげでディナーはとても美味しかったです。みんなで食事していた間は去年のセミナーで経験したことを思い出し、語りました。



 I sat there thinking... I had the most wonderful opportunity ever. I had been blessed with the opportunity of joining this Seminar, and meeting these wonderful people. Whom one of them, is now my great friend, Allison. 
私は、このセミナーのおかげでとても良い経験をもらったとそこで考えました。日本の大学にきて、こんなことを経験できるなんて思いもしませんでした。いろんなことを学んだり、いろんな人に会い、友達も作りました。この下の写真の右の女性は私のとても大切な友達、アリソンです。



Not just Allison, but we made friends from different parts of the world, such as: Jamaica, China, and Vietnam. Because of this, we got to experience the different cultures of the world. I will miss Allison and everyone else when the school year ends. 
アリソンだけではなく、ジャマイカや、中国や、ベトナムからも友達ができました。このおかげで、いろんな国の文化のことを学べることができました。私たちが日本に帰る時になると私はとても悲しく思います。またいつかみんなに会えると良いです。

After dinner, we had dessert: Cheese cake, Pumpkin and Apple Pie. We had this while we all sat around a camp fire that Dr. Huber's husband started. We also had melted marshmallows, which is one of the well-known American camp-fire traditions. The experience was just amazing. 
ディナーの後、デザートを食べました。これを、キャンプファイアーの周りに座り、食べました。マシュマロも一緒に食べました。これはアメリカで一番知られている伝統です。これらを経験できることは素晴らしかったと思います。




By Mollie Hykel



No comments:

Post a Comment