8 of GSE(Global Studies in English major) students from HJU are in the Wesleyan College in Georgia, USA for studying abroad.
Please enjoy our life in America!!

広島女学院大学GSEメジャーから8人の学生がアメリカのWesleyan Collegeに留学中です。
このブログで私たちのアメリカでの生活をご紹介します!

Tuesday, October 1, 2013

Equestrian!!


Hi! This is Mayu.

In the Wesleyan college, I am joining the equestrian team.
In this weekend, I had a first show of equestrian. So, I want to introduce my riding life in this college.

こんにちは。Mayuです。

私はここWesleyan collegeで馬術のチームに所属しています。チーム初のインターナショナルスチューデントらしいです!!
先週末、試合があり、アメリカでの試合に初めて出場しました。今回は私のアメリカの大学での乗馬ライフを紹介したいと思います!!

Placticing / 練習



Equestrian center

Sonny

I rode a horse twice a week, on Tuesday and Thursday. In this college, we do hunt seat or western. I am trying hunt seat now.
Since I have only experience of show jumping, I feel some difficulties. But I am really enjoying the lessons, and it can be great refreshment and exercise for me!! :)

私は一週間に2回レッスンがあります。ここの大学では馬術の中でも"hunt seat"か"western"という種目をやっていて、私はhunt seatのチームに所属しています。日本には無い競技で如何に美しく馬に乗り障害飛越をするかという競技です。
もちろん簡単ではありませんが、毎回のレッスンをとても楽しんでいます!!



                          Show / 試合


On Saturday, I had an equestrian show. It is only for university/college students, so there were several university/college's equestrian teams.
In the show, there are two sections: jumping and flat. I competed in the flat section. 

土曜日に試合がありました。大学の馬術部のための試合で、ジョージア州のチームが集まっていました。
試合は、大きく分けて障害飛越部門と障害は飛ばずに歩いたり走ったりして美しさを競うフラット部門の2種類があります。私はフラット部門に出場しました。



  I comprted in Advanced trot and canter. In the show, we don't bring our horses from our college, but we meet a horse on that day at the show place for the first time, and compete with him. I rode on June, which is pony. He was pretty energetic in the show. I could not get a ribbon this time, and I felt little regrettable. But I think I did what I can do, and it became a great experience for me. I will have 2 more other shows while I am in this college. I hope next time will be better!!

私はフラット部門の中でも上級速足駆け足の試合に出ました。この試合では大学で乗っている馬に乗るわけではなく、試合会場で初めて出会う馬に乗ってそのまま試合に出ます。
私はJuneというポニーに乗りました。
今回は残念ながら入賞することはできず悔しい想いもありますが、こちらにきて1ヶ月程練習した自分ができることはやったと思います。とてもいい経験になったので次の試合に活かしていこうと思っています!!




Thank you!

Mayu

No comments:

Post a Comment