8 of GSE(Global Studies in English major) students from HJU are in the Wesleyan College in Georgia, USA for studying abroad.
Please enjoy our life in America!!

広島女学院大学GSEメジャーから8人の学生がアメリカのWesleyan Collegeに留学中です。
このブログで私たちのアメリカでの生活をご紹介します!

Tuesday, December 3, 2013

Thanksgiving Break! - Arisa -

Hello there!
Let me write my Thanksgiving break with Mayu's entry.
Well, as you see from the title, I visited different place from other GSE girls (:

こんにちは、Mayuの記事に引き続いて私もThanksgivingの休暇について書きたいと思います。
タイトルから見てお察しの通り、GSEのみんなとは別の場所に行ってきました (:




Fortunately, my roommate, Taylor and her family said yes to have me in her house during Thanksgiving break (:
I knew Thanksgiving is pretty important event for certain people though I've never had "real Thanksgiving" since I've spent most my life in Japan.
Through my first experience in this year, I felt Thanksgiving is more likely Japanese new year break.

幸運にもルームメイトが家に招いてくれたので、ご好意に甘えてお邪魔させてもらいました (:
以前からThanksgivingが何か特別な行事であることは理解してはいましたが、日本ではあまり身近な行事ではないため、今回の体験が私にとって人生で初めてのThanksgivingでした。
実際にアメリカの家庭がどのようにThanksgivingを祝うのかと聞かれれば、日本でいうお正月のような感覚に近いのではないかと思います。

With Taylor's little sister, Tyra. One Direction and dancing are her life ;)
妹のタイラ。ワンダイレクションとダンスが大好きです ;)


Needless to say, I helped to cook Thanksgiving meals !
(Um... for your information, I was not just loafing around for entire break haha)
Through cooking and eating meals, there is a lot of interesting differences I learned.
Even the sweet potato's color, that was new for me haha
Left picture is a process for sweet potato (:
Of course, croissants are homemade as well.

もちろんちゃんと料理も手伝いました!
(四六時中ごろごろしてた訳じゃないことを、一応ご参考までに 笑)
Thanksgivingの食事や料理を通して面白い違いもたくさん発見しました。
もはやサツマイモの色までもが私には新鮮でした。笑
左の写真が料理途中のサツマイモです (:
もちろんクロワッサンも手作りです。






















I forgot the real name and to take picture though we cooked very huge green vegetable as well.
... That was the hugest leaves ever I've seen in my life haha.
The length is average more than my one arm length !

実際の名前と写真を撮るのとを忘れてしまった食材なんですが、私の片腕の長さ以上もある巨大なレタスのような野菜も料理しました。
... アメリカは食材までもが大きいです 笑


After we get each of our meals...
Ta-dah! Ready to eat.
それぞれ好きな料理を自分でお皿に取り分けたら...
準備完了ー!どれもすごくおいしい料理でした。





















Through this Thanksgiving, having cozy and relax time with Taylor's family made me feel so much better.
Since I've left my home for my study abroad, more than I could notice, I missed the time that I could spent with "family".

留学で家を離れてから、家族と過ごす時間がないに等しい環境でTaylorの家族と過ごす時間はとても心温まる時間でもありました。
自分でも気がつかないうちに「家族」と過ごす時間を必要としていたような気がします。




We had Skype chat with my mom and brother as well.
To me, Taylor and her family helped me to remember that family bond is preferable to borders.

まさか実現するとは思っていませんでしたが、日本に居る母と弟と、Taylorの家族とでSkypeもしました。家族の絆は国境も超えるんですね...




We only have very few days towards to the end of this semester in Wesleyan College.
But we'll indulge every single new experience until the last a moment (:

Wesleyan Collegeでの大学生活も残りわずかになってしまいましたが、残りの生活で体験できることは存分に楽しみ、有意義な留学にしようと思います (:

Arisa



No comments:

Post a Comment