8 of GSE(Global Studies in English major) students from HJU are in the Wesleyan College in Georgia, USA for studying abroad.
Please enjoy our life in America!!

広島女学院大学GSEメジャーから8人の学生がアメリカのWesleyan Collegeに留学中です。
このブログで私たちのアメリカでの生活をご紹介します!

Monday, December 2, 2013

Thanks Giving Break! ~Yoshie, Miku, Mayu~

Hello! This is Mayu!

I had a great thanks giving vacation! I spent time with Yoshie, Miku, and Cheyenne who I met in the Peace and Leadership Summer Seminar at Hiroshima Jogakuin University last year. She invited us to the thanks giving holiday at the beginning of this semester, and it realized finally!!

こんにちは!Mayuです。

とっても素敵なThanks Giving Vacation(感謝祭休暇)を過ごしてきました!一緒に留学しているYoshie, Mikuと昨年、広島女学院大学で行なわれたピース&リーダーシップサマーセミナーでとても仲良くなったCheyenneのお宅にお世話になりました。留学が始まったばかりの頃に私たちに会いに大学に来てくれた時にこの休暇に遊びにおいでと誘ってもらい、ついに実現しました!!


Cheyenne came to the Wesleyan College to pick us up and we left school after the classes on 26th, and went to her house.
On 27th, we went to Disney World in Florida together! We had a great time and enjoyed a lot!!

26日の授業が終わってCheyenneが私たちを大学まで迎えに来てくれました。
27日は4人でフロリダ州にあるディズニーワールドに行ってきました!みんなでとても楽しめました!!



       

November 28th was the Thanks Giving Day, so we had a special dinner at her house. We ate turkey, gravy, mashed potato, sweet potato, green beans, pumpkin pie...which are really traditional thanks giving dinner. Everything was really tasty, and I loved them so much!!

28日はThanks Giving Day当日でした。私たちは彼女のお宅で特別な料理をごちそうになりました。七面鳥、マッシュポテト、サツマイモ、さやえんどう、カボチャパイなど伝統的な感謝祭の料理をいただきました。どれもとても美味しくて、私たちみな料理をとても楽しみました!
    
the turkey was really big!!!!!

                 

On 29th,  her mother took us to the Saint Simons Island, which is near from her house.
We left her house on 30th around noon. Cheyenne's brother brought us back to the college. On the way to the college, we went to Savannah since we had never been to there. It was a pretty town! Thank you for bringing us to there!!

29日は彼女のお母さんに近くのSaint Simons Islandという島に連れて行ってもらいました。
30日のお昼に家を出発し、Cheyenneのお兄さんに大学まで送っていただきました。途中、Savannahという観光地にも連れていってもらいました。とても古い町並みで素敵な町でした。



at Savannah

This wonderful time happened since I entered the Hiroshima Jogakuin University and could meet Cheyenne at the seminar last summer. I really appreciate her great kindness!! 
I have met so many people from from lots of countries after entering my university, and I think all of the meetings with my great friends give me wonderful life experiences and great time! 
I do hope to meet her again while I am in the Wesleyan College!!
Thank you so much for hosting us and giving great time Cheyenne and her lovely family!! I really appreciate your all kindness. <3

今回の本当に素敵な時間は広島女学院に入学してCheyenneという素敵な友だちに出会えたおかげで実現しました。彼女には本当に感謝です!!
大学に入学してから世界中の様々な国からの友人に出会ってきました。そしてこれらの出会いが私にたくさんの素敵な時間と多くの機会を与えてくれていると思っています。
Wesleyan College滞在中にまた彼女に会えたらいいなと思っています!!
Cheyenne, そして素敵なご家族に感謝の気持ちでいっぱいです。ありがとうございました。
with her family :) thank you so much!!
Mayu


No comments:

Post a Comment