8 of GSE(Global Studies in English major) students from HJU are in the Wesleyan College in Georgia, USA for studying abroad.
Please enjoy our life in America!!

広島女学院大学GSEメジャーから8人の学生がアメリカのWesleyan Collegeに留学中です。
このブログで私たちのアメリカでの生活をご紹介します!

Saturday, December 7, 2013

Holiday Banquet

Hello! This is Mayu.
Today, I want to introduce about a event which was held yesterday.

We had "Holiday Banquet" for the dinner. Since we don't have such kind of event in Japanese schools, I was not sure what was going on.
Before this day, we needed to sign up for a table which was hosted by teachers in the Wesleyan college. I signed up for a table of my equestrian team coach.

こんにちは。Mayuです。
今日は、昨晩開かれたイベントについて紹介したいと思います。

昨日のディナーは"Holiday Banquet"というイベントを兼ねた食事でした。日本の学校では馴染みのないものなので、始まるまでどのようなイベントなのか分からないまま参加しました。
前日に私たちはWesleyan大学の先生やスタッフがそれぞれ準備するテーブルに名前を書いて予約をしました。私は馬術部のコーチのテーブルにサインをしました。
    

The banquet was held in the dinning hall, and there were so many people!! Each tables had some themes and they were decorated by the teacher who were hosting us. I sit with the equestrian team members and had a meal together.

このBanquetはダイニングホールで開かれ、たくさんの学生、先生が来ていました。それぞれのテーブルが先生たちによって飾り付けられており、それぞれにテーマがありました。私は馬術部の友だちと一緒に座り、ご飯を食べました。

 

Teachers hosted us(students), and they brought some food and drinks for us. It was interesting for me, since we never have it in Japan. But I thought that it could be a good chance to communicate with teachers or faculty members in the college.

先生たちが私たち学生を招いてくれ、料理や飲み物を持って来てくれます。日本では無い経験なのでとても興味深かったです。しかし同時に、このイベントは学生にとって先生や大学の職員の方とコミュニケーションを計れる良い機会なのだと思いました。

another table, which Mizuki, Mollie, Kris and Allison were sitting

At the ending of the event, we got lots of "A" to get A on final exams!!
I will have lots of paper dues and exams almost everyday on next week, so I will do my best for it!!!!!

イベントの終わり頃に、私たちはたくさん"A"をもらいました。これは試験でAが取れるようにという願掛けです。今から試験週間なのです!!私は来週はほぼ毎日レポートの〆切とテストの連続なので、頑張ります!!!!!
Thank you!!
Mayu

No comments:

Post a Comment