8 of GSE(Global Studies in English major) students from HJU are in the Wesleyan College in Georgia, USA for studying abroad.
Please enjoy our life in America!!

広島女学院大学GSEメジャーから8人の学生がアメリカのWesleyan Collegeに留学中です。
このブログで私たちのアメリカでの生活をご紹介します!

Thursday, December 5, 2013

Had a Good Time with Japanese Class Students

Hello, this is Mayu.

Today, Arisa and I got a chance to talk about Japan to some Japanese class students. We did a presentation to introduce about Japan and Hiroshima, which is the prefecture where we come from.
Then, we did some games related with Japan, and Japanese.
After that, we helped some students to wear yukata, which is Japanese traditional clothes.
We are glad that they are interested in Japan and Japanese, and it was a great opportunity for us to talk about Japan!

こんばんは。Mayuです。

今日の夕方、Arisaと私は留学先の大学の日本語クラスの学生さんとお話する機会をいただきました。日本語クラスの先生にこんなにたくさんの日本人学生が一度に来ることがあまりないから是非やって欲しいと言われ、日本を紹介するプレゼンテーションと簡単なゲームを一緒にしました。最後には、何人かの学生に浴衣を着せてあげ、写真を撮りました。
日本や日本語に興味を持っている学生さんに出会え、交流することができ、とても素敵な時間を過ごすことができました!

No comments:

Post a Comment