8 of GSE(Global Studies in English major) students from HJU are in the Wesleyan College in Georgia, USA for studying abroad.
Please enjoy our life in America!!

広島女学院大学GSEメジャーから8人の学生がアメリカのWesleyan Collegeに留学中です。
このブログで私たちのアメリカでの生活をご紹介します!

Saturday, November 2, 2013

Stone Mountain!!

Hello! This is Mayu.

Since some of us went to Stone Mountain in Atlanta last weekend, I want to introduce about it! Stone Mountain is one of the famous places in Georgia.
If you are interested in the details of Stone Mountain, you can learn from this LINK!
http://www.stonemountainpark.org/

こんにちは!Mayuです。
先週末にアトランタで有名な場所の一つであるStone Mountainという場所に行ってきました!
ストーンマウンテンが何故有名なのか、興味がある方はこちらのLINKからどうぞ!
http://www.mascoenterprises.com/stonemountain.html


Yoshie, Mizuki and I went there!! It was the event for International Students in Georgia state. So, we could meet many students from all over the world in this trip.  Of course we met some other students from Japan!!
Before climbing the Stone Mountain, we gathered in the picnic space, and had a lunch together!! The lunch was provided by the regional church and it was really good. Since it hardly happen in Japan, I was surprised and I could touch one of the aspects of the American culture with religion.

良枝と瑞季と私が今回のイベントに参加しました。この企画はジョージア州の大学に通っているインターナショナルスチューデントの為のもので、世界中からの学生が集まっていました。もちろん、他大学に留学中の日本人学生とも会い、話をしました!
Stone Mountainに登る前にピクニックをするための広場に全員が集まり、お昼ご飯をみんなで食べました!昼食はすべて地元の教会から提供されたものでとても美味しかったです!教会から食べ物を提供してもらうということは日本では出会ったことが無かったので驚きました。アメリカの宗教的文化の一部に触れることが出来ました。




After lunch, we moved to the Stone Mountain, and climbed! It was not so hard, but not so easy, and it could be great exercise for me.

昼食の後、いよいよStone Mountainに登ります!そんなに大変な山登りではありませんが、すごく楽!という訳でもなく、良い運動になりました。




The view from the top of the Stone Mountain!!

At the top of the mountain

After come down a mountain, we moved to a Stone Mountain Theme Park to see the laser show, which started from 8:00pm!! It was so beautiful and I loved it so much!!

山を降りたあと、私たちはStone Mountain Theme Parkという所に移動し、夜8時からのレーザーショーを見ました!とても奇麗で迫力のあるショーでした!!

This is the place which the show was held!
この巨大な岩の壁にレーザーが映し出され、花火もあげられるといったショーでした!



You can see a part of our short trip from this LINK! 
短いビデオですが、良かったらご覧ください!

Stone Mountain trip short movie

Thank you!!
Mayu

No comments:

Post a Comment