8 of GSE(Global Studies in English major) students from HJU are in the Wesleyan College in Georgia, USA for studying abroad.
Please enjoy our life in America!!

広島女学院大学GSEメジャーから8人の学生がアメリカのWesleyan Collegeに留学中です。
このブログで私たちのアメリカでの生活をご紹介します!

Monday, November 4, 2013

International Dinner

Hello! This is Mayu!!

Yesterday(November 2nd), we had a International Dinner, which was organized by the club of International students at the Wesleyan College. Since we are joining the club, we participated in the event and made two Japanese dishes, which are Nikujyaga and tamagoyaki.
There were so many dishes from many countries, and they tasted really well!! It was a great dinner and we could enjoy so much!!

昨日、11月3日にWesleyan CollegeでInternational Dinnerという留学生のクラブ主催のイベントが行なわれました。私たちもそのクラブに入っているので今回のイベントに参加し、肉じゃがと卵焼きをつくりました。
世界各国からの留学生がそれぞれの国の料理を作っており、色んな国の味を楽しむことが出来ました。どれもとても美味しくて最高のディナーでした!

Arisa and I are serving Japanese food.

Kris and Mollie's turn!!


So many people came to the dining hall to enjoy the foods from all over the world!!
It was more than our expectation, so we were surprised!!

このイベントには、地域の方、教授、学生を含めたくさんの方が来られていました!!予想を遥かに超える人の多さに驚きました!!


There were some performances from the International Students. We did a Japanese cultural performance too!!

このイベントでは、料理だけでなく、留学生によるパフォーマンスを行なわれました!私たちも日本文化のパフォーマンスを行ないました!!


The performance from Taiwan!!
台湾のダンスのパフォーマンス!!

We performed Bon-Dance, which is Japanese dance at the dinner time. Many people joined us and it was so fun!! I was really happy that we could do it!!

盆踊りを行ないました。最初に踊りの説明もさせてもらってたくさんの人にも加わってもらいみんなで踊りました!

 


Performance from Nepal!!
ネパールからのパフォーマンス!!







We took many pictures!!
It was a great time!! 
Thank you!!

Mayu


No comments:

Post a Comment